Dagen än så länge!

Hej på er! Ska passa på att säga gott nytt år nu när jag bloggar. Ska nog göra ett par tidsintällda inlägg innan nya året också. Men, sista dagen på 2012, vilket känns helt okej ändå. Men tyvärr har 2012 bara sprungit förbi en. Tiden har gått för fort. Känns som om 2012 bestog av endast 4 månader eller något sådant. Aja.  Iallafall, idag vaknade jag grymt tidigt, vid halv åtta ungefär, för att jag hade så fruktansvärt ont i halsen och grymt täppt i näsan vilket gjorde att jag andats med munnen, så den var ju snustorr. Men det är inte det värsta, kommer mer sen. Jag gick upp på direkt då, eftersom jag förstog att jag inte skulle kunna somna om. Och åt frukost med min familj vilket jag inte gjort under hela 2012, tror jag. Dom är ju verkligen morgonmänniskor, medans jag gärna stannar i sängen till lunch-tid. Efter den goda och trevliga frukosten gick jag till sängen igen, det var/är så grymt kallt i vårat hus.. Så ligger jag där och har det mysigt, tills jag får värsta mensvärken. Fick lite panik så ont som det gjorde. Tog en alvedon, och låg sedan i sängen tills den gick över. Då satte jag mig i soffan med Zigge och vaktade och gosade med honom då mamma åkt iväg för att handla nyårs mat. Märkte att mulan 2 var på 4:an så kollade på det. Första gången jag såg den, en härlig film, verkligen! Sen kom mamma hem med all mat som jag med glädje plockade in i kylkåp, skafferi osv. innan jag bytte om. JA, jag hade fortfarrande pjyamas på mig.. Bytte iallafall om och sedan fixade jag håret lite snabbt med torrschampoo och en liten fläta. Sen sminkade jag mig lite lätt och valde ut smycken. Sen åt jag en lätt lunch som bestog av en toast och ett glas vatten.Nu sitter jag här, med en sovande hundvalp bredvid mig. Så det är det som har hänt idag, KRAM!
 
och så, andledningen till att jag inte har bloggat är att jag hade en mysig tjejkväll hemma hos hanna, då vi gick på stan och åkte pulka och kolla glee och ja, sen har jag varit sjuk och även hjälpt mamma ta hand om våran sjuka hund. Ber om ursäkt, men detta kom emellan. Plus så skrev jag ganska långt nu också? Lite bonuspoäng kan jag väl få för det. Nej, vi hörs år 2013. Puss och kram/ Amanda
 

Kommentera här: